دستمال کاغذی ایزی‌لایف و توانیر (مصرف بهینه‌ی برق)

دستمال کاغذی ایزی‌لایف (معرفی برندی به همین نام) و توانیر (با هدف آموزش مصرف بهینه‌ی برق به روستاییان و کشاورزان) تیزرهایی هستند که ظاهراً ربطی به هم ندارند اما واقعیت این است که قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم اتفاقی نیست. ضمن این که همگی‌شان در یک سال (1389) و در شرکت تبلیغاتی روزنه‌ی ارتباط تولید شده‌اند.

البته تیزر توانیر (مربوط به مصرف بهینه‌ی برق) نسخه‌ی دیگری هم داشت که بخشی از آن در بادگیرهای باغ دل‌گشای یزد و بخشی دیگر در نخلستانی در حاشیه‌ی کویر فیلم‌برداری شد اما به دلیل مسدود شدن روزنه‌ی ارتباطم با شرکت روزنه‌ی ارتباط (!) رهایش کردم و از سرنوشت‌ آن خبر ندارم.

تصویرهای مربوط به نسخه‌ی اول توانیر، در شمال کشور (زمین‌های کشاورزی اطراف شهر جویبار) و نسخه‌ی بعدی آن در یزد و اطراف بافق فیلم‌برداری شد. البته دو سال بعد از ساخته شدن این تیزر، از راش‌های آن در آگهی مربوط به بانک صادرات نیز استفاده شد که آن را می‌توانید از این‌جا ببینید.


کارگردان و نویسنده‌ی فیلم‌نامه: امید نجوان. بر اساس طرحی از: رضا ساکی. فیلم‌بردار: فرزین خسروشاهی. تدوین‌گر: مهدی قدیانی. مدیر تولید: مرتضی جمشاسب. تهیه‌کننده: تورج جمشاسب. محصول 1389. تولید: شرکت تبلیغاتی روزنه‌ی ارتباط